1.Permohonan hendaklah dibuat dalam tempoh tiga puluh hari dari tarikh keputusanUPSR 2013 diumumkan
Pengarah Peperiksaan
Lembaga Peperiksaan
Kementerian Pendidikan Malaysia
Aras 7, Blok E11
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62604 Putrajaya
(u.p: Unit UPSR)
6.Kadar bayaran semak semula ialah RM 10.00 bagi setiap mata pelajaran
7.Kaedah bayaran:
7.1Permohonan melalui pos:
a )Permohonan hendaklah menggunakan Wang Pos/Kiriman Wang/Bank Draf yang ditulis atas nama PENGARAH PEPERIKSAAN. Kokotkan Wang Pos/Kiriman Wang/Bank Draf pada Borang Permohonan Semak Semula supaya tidak tercicir.
b)Cek persendirian tidak diterima
7.2Permohonan melalui Kaunter Lembaga Peperiksaan:
a)Pembayaran boleh menggunakan Wang Pos/Kiriman Wang/ Bank Draf yang ditulis atas nama PENGARAH PEPERIKSAAN. Pembayaran menggunakan wang tunai juga diterima.
b)Cek persendirian tidak diterima
8.Semua permohonan hendaklah disertakan dengan dua sampul surat (11 cm x 22 cm) yang telah diletakkan setem 60 sen dan beralamat sendiri.
9.Borang Permohonan Semak Semula yang telah lengkap diisi, satu salinan keratan keputusan peperiksaan UPSR, markah peperiksaan percubaan sekolah dan salinan Borang Markah PEKA/PAFA (jika berkenaan) yang telah disahkan, Wang Pos/Kiriman Wang/ Bank Draf ditulis atas nama PENGARAH PEPERIKSAAN dan dua sampul surat (11 cm x 22 cm) beralamat sendiri yang telah dilekatkan setem 60 sen hendaklah dimasukkan ke dalam sampul surat. Tulis perkataan "SEMAK SEMULA UPSR 2013" pada sudut atas kiri sampul surat tersebut.
10.Borang permohonan yang telah diterima selepas tiga puluh hari dari tarikh pengumuman rasmi keputusan UPSR 2013 tidak akan di proses
11.Keputusan permohonan akan dimaklumkan dalam tempoh dua (2) bulan dari tarikh tutup permohonan
12.Keputusan Semak Semula akan dimaklumkan kepada pemohon melalui surat rasmi. Keputusan Semak Semula adalah muktamad dan sebarang rayuan tidak akan dilayan.
13.Sebarang pertanyaan bolehlah diajukan terus kepada S/U Peperiksaan UPSR di talian 0192670322 (En. Jamil).
No comments:
Post a Comment