Monday, January 4, 2016

Aktiviti Menyambut Kehadiran Murid - Hari Pertama Persekolahan Sesi 2016

Warga pendidik perlu sentiasa menunjukkan sifat kasih sayang kerana tindakan memberikan kasih sayang itu merupakan satu bentuk pendidikan. Guru juga perlu bersedia menerima kepelbagaian watak dan perbezaan tahap kecerdasan anak didik supaya proses pengajaran akan dapat dilaksanakan dengan fikiran yang tenang.

Dalam usaha meningkatkan hubungan kasih sayang antara guru dan murid ini, aktiviti menyambut kehadiran murid terus dibudayakan di SKTPP bagi sesi persekolahan 2016. Pada hari pertama persekolahan hari ini, Pn. Hajjah Rohaidah bt Mohd. Ali selaku Guru Besar SKTPP turut serta turun padang bersama-sama guru PK Kokurikulum serta jawatankuasa pelaksana yang terlibat menunggu kehadiran murid-murid di pintu pagar A dan juga pintu pagar B.

Beberapa aksi dan gelagat sempat dirakamkan oleh lensa kamera sepanjang aktiviti menyambut kehadiran murid bagi sesi pagi dan petang di hari pertama persekolahan hari ini.


Pn. Hajjah Rohaidah (Guru Besar) bersama Pn. Azizah (PK Kokurikulum) dan Pn. Juli menyambut kehadiran murid di pagar A 


Gelagat murid-murid bersalaman dengan Guru Besar di pagar B 


Guru Besar bersama cikgu Norhayati dan cikgu Roslinda menyambut kehadiran murid di pagar B


Suasana kemesraan guru dan anak-anak murid di awal pagi

 Aktiviti menyambut kehadiran murid di sesi petang 

 Pn. Hajjah Rohaidah bersama Pn Rosmah (PK Petang) , Pn. Azizah dan Pn. Rozimah menyambut kehadiran murid-murid sesi petang di pagar A

 Suasana menyambut kehadiran murid-murid sesi petang di pagar B

Pn. Zauiyah dan Pn Yusnita turut serta bersama Guru Besar dan PK Petang menyambut kehadiran murid-murid dan ibu bapa penjaga di pagar B 

No comments:

Post a Comment