Monday, September 30, 2019

Program Sinar Nurani Fasa 2

Program Sinar Nurani Fasa 2 merupakan kesinambungan Program Sinar Nurani Fasa 1 yang telah diadakan pada bulan Ogos yang lepas. Peserta program merupakan murid-murid yang terpilih dalam kalangan murid Tahun Dua hingga Tahun Enam. Program ini merupakan salah satu program pembentukan sahsiah diri murid. Setelah mengikuti program ini, diharap peserta akan sedar tentang kesilapan mereka yang lalu dan berusaha membentuk karektor serta sahsiah diri yang lebih positif dan disenangi oleh warga sekolah.

Program ini juga merupakan satu program kerjasama antara Unit Bimbingan & Kaunseling, Unit Disiplin dan Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) SKTPP. Kerjasama yang padu antara guru dan ibu bapa murid merupakan kunci utama kepada pembentukan sahsiah yang cemerlang dalam kalangan murid. Semoga program-program seperti ini dapat diteruskan lagi pada masa akan datang agar pembentukan sahsiah diri murid terus cemerlang seiring dengan kecemerlangan akademik mereka.

Berikut adalah gambar-gambar sepanjang program dijalankan

 Sesi pendaftaran peserta program

Ucapan aluan Pn Norli sebagai pengacara majlis dan bacaan doa 
yang dipimpin oleh Ustaz Zurilazman

 YDP PIBG; Tn Haji Khairul Azhar juga mengambil kesempatan melalui ucapannya dengan memberikan kata-kata motivasi kepada para peserta

 Slot ceramah bagi memberikan kesedaran kepada peserta bersama penceramah jemputan

 Sesi LDK bagi meningkatkan keyakinan diri peserta

Sesi ceramah dan LDK bersama peserta Tahun 2 dan 3

Bergambar kenangan di akhir program

No comments:

Post a Comment