Wednesday, November 25, 2020

Pengajaran Dan Pembelajaran Di Rumah (PDPR)

Krisis pandemik Covid-19 yang menular menyebabkan proses pembelajaran dan pengajaran secara bersemuka di sekolah terpaksa ditangguhkan. Namun guru tetap menjalankan proses pengajaran dengan menggunakan kaedah pengajaran dan pembelajaran di rumah (PdPR) secara atas talian.

Atas rasa tanggungjawab menyampaikan ilmu, pelbagai usaha dan inisiatif guru-guru telah diambil agar murid-murid dapat meneruskan pembelajaran serta melakukan aktiviti bermanfaat di rumah. 

Tahniah guru-guru dan ibu bapa yang telah bekerjasama mencuba mengunakan aplikasi pengajaran pembelajaran digital. Para guru sentiasa memberikan maklumat kepada ibu bapa tidak kira siang atau malam bagi membantu ibu bapa mendapatkan capaian Google Classroom supaya anak-anak dapat mengikuti kelas bersama guru masing-masing.

Alhamdulillah, PdPR Bahasa Arab tahun 4 telah dijalankan setiap minggu. Kelas maya juga dapat dijalankan secara Google Meet. 

Sasaran: Semua Murid Tahun 4 SKTPP.

Tarikh / Hari: 12 November 2020 / Khamis.

Guru: Meet Bersama Muallimah Norziani Zubir.

         : Kuiz dan Latihan Bersama Muallim Mustafid. 

Murid Sertai : 65 Orang.

Tajuk: Bab 4 Baiti Jannati (Rumahku Syurgaku)

Iklan Google Meet telah disebarluaskan ke dalam Group Tahun 4 sehari sebelum kelas. 

Terima kasih guru-guru kelas Tahun 4.



Seronok Muallimah dapat bertemu murid-murid tahun 4..




             
Selepas meet, murid menghasilkan nota poket dari pembelajaran yang disampaikan serta menjawab Kuiz dan latihan yang telah disediakan oleh Muallim Mustafid.


Alhamdulillah, inilah hikmah Covid-19. Semua guru dan murid dapat membiasakan norma baharu dalam keadaan yang tenang dan lancar.

#kitajakita #belajardirumah

No comments:

Post a Comment