Wednesday, September 27, 2017

Program Latihan Kecemasan dan Kebakaran (Sesi Pagi)

27 Sept - Pada hari ini Unit Keselamatan sekolah telah mengadakan latihan kecemasan dan kebakaran bagi sesi 2017. Program ini dijalankan dengan kerjasama dari Jabatan Balai Bomba dan Penyelamat Cyberjaya. Sebuah jentera bomba bersama lima anggota bomba hadir untuk menjalankan aktiviti simulasi kebakaran. Melalui latihan seperti ini diharap semua warga sekolah mendapat info dan sentiasa bersiap sedia dengan langkah berjaga-jaga sekiranya berlaku kebakaran di kawasan sekolah.
Sebelum aktiviti simulasi kebakaran dijalankan, semua murid dan guru diberi taklimat ringkas oleh Pegawai Kanan II, Tuan Rosman Bin Abdul Rahman dari Balai Bomba dan Penyelamat Cyberjaya tentang cara-cara mengendalikan latihan kecemasan.

Gambar-gambar sepanjang program:

























Tuan Rosman membuat refleksi dengan memaklumkan latihan kecemasan dan kebakaran pada hari ini telah berjaya mencapai objektifnya. Di samping itu, murid-murid telah berkumpul dalam jangka masa yang singkat iaitu 4 minit setelah mendengar loceng kecemasan. Beliau juga berpesan sekiranya berlaku sebarang waktu kecemasan murid-murid dminta berjalan dengan cepat dan tidak berlari-lari semasa bergerak ke kawasan lapang.

No comments:

Post a Comment