Tuesday, December 8, 2020

Kunjung Bantu Program Pendidikan Inklusif (PPI) Holistik

  Apa itu Program Pendidikan Inklusif?


Matlamat Program Pendidikan Inklusif

Meningkatkan penyertaan dan memberi peluang kepada MBK mengikuti program akademik dan bukan akademik bersama-sama murid di arus perdana. PPI juga memberi kesedaran kepada masyarakat supaya tidak menafikan potensi MBK dan percaya bahawa ketidakupayaan mereka boleh diminimakan jika diberi peluang yang sama.


Syukur Alhamdulillah, pada 8 Disember 2020 PPKI SKTPP telah dikunjungi oleh fasilitator hebat dalam bidang Pendidikan Khas yang telah menjelaskan dengan lebih mendalam dan secara terperinci mengenai Program Pendidikan Inklusif (PPI) Holistik ini. 

Jutaan terima kasih buat Puan Norhayati Binti Jupri (JU Kebangsaan  PPI Holistik), Puan Arba'ayah Binti Hj. Jailani (Penolong Pengarah Sektor Pendidikan Khas JPS) dan Puan Zalifah Binti Reduan (Penolong Pegawai Pendidikan Khas PPD Sepang) yang telah hadir membantu untuk memantapkan pengurusan PPI Holistik di PPKI SKTPP. Terima kasih juga diucapkan kepada Guru Besar SKTPP, Puan Hajah Rohaidah Binti Mohd Ali yang turut sama menjayakan program kunjung bantu ini. 

Semoga hasil dapatan kunjung bantu ini dapat meningkatkan pemahaman guru-guru PPKI mengenai PPI ini dengan lebih mendalam dan pelaksanaannya dapat dijayakan dengan lebih baik.





Semoga matlamat Program Pendidikan Inklusif (PPI) Holistik ini akan dapat dicapai dengan jayanya dan potensi anak-anak MBK akan ditingkatkan! 

Disediakan oleh : Cikgu Yatt

No comments:

Post a Comment