Wednesday, June 26, 2019

Lawatan Kerjaya Adiwira di KidZania 2019 Siri 2

Pada hari Rabu 26 Jun 2019 telah diadakan Lawatan Kerjaya Adiwora ke KidZania. Lawatan ini adalah anjuran Unit Bimbingan dan Kaunseling, Kelab Kerjaya, PIBG dan Unit Pusat Sumber Sekolah ( Ujana Ilmu) yang diterajui oleh Cikgu Arzah, Cikgu Rozimah dan Cikgu Juli. Lawatan ini telah disertai oleh 124 orang murid dan 9 orang guru pengiring.

Sepanjang berada di KidZania, murid-murid berpeluang mencuba setiap permainan kerjaya yang disediakan. Antara kerjaya yang disediakan adalah kerjaya sebagai Bomba, Polis, Doktor, Jurujual, Pakar Makmal dan pelbagai lagi. Jelas kegembiraan di wajah murid-murid merasai pengalaman bekerjaya dan berusaha mencari duit sendiri. Di bawah disertakan sebahagian gambar-gambar yang sempat dirakam.
















Sebahagian daripada peserta lawatan




Beratur menunggu bas untuk pulang


Pelbagai lagi ruang kerjaya disediakan di Kidzania yang tidak dapat dimuatkan dalam entri kali ini. Semoga lawatan ini dapat memberi pendedahan awal kepada peserta lawatan mengenai dunia kerjaya yang sebenar. Seterusnya membuka minda mereka untuk menyediakan diri dengan ilmu serta kemahiran yang sesuai dengan kerjaya yang ingin dicapai pada masa akan datang.


No comments:

Post a Comment