Saturday, January 28, 2023

Majlis Jalinan Kasih Jamuan Akhir Tahun KKGK 2022/2023

Majlis Jalinan Kasih ini telah berlangsung pada 28 Januari 2023 iaitu pada hari Sabtu. Jamuan tahun ini sangat istimewa kerana telah diadakan di Dewan Perdana SKTPP yang telah dihias cantik oleh Perunding Perkahwinan dari Rio Event Management. Bertemakan "Blocking Colour", menjadikan suasana di Dewan Perdana sangat ceria dengan pelbagai warna yang digayakan oleh para guru dan kakitangan sekolah pada pemakaian mereka. Di acara sebeginilah akan terlihat sisi lain guru-guru yang sangat kreatif memadankan pakaian. Lebih-lebih lagi guru wanita.

Guru lelaki juga tidak kurang hebatnya, ada yang memakai baju berwarna lain, seluar pula berwarna lain. Malah berwarna cerah pula, sesuai dengan tema yang ditetapkan. Jamuan ini turut dimeriahkan dengan kehadiran YDP PIBG, Tn. Hj. Khairul Azhar bin Mohammad Suffian dan NYDP PIBG, Pn. Normawati binti Saad yang tidak pernah jemu menyokong setiap program yang diadakan oleh pihak sekolah. Buktinya, Tuan YDP hadir dengan bertongkat kerana baru selesai menjalani pembedahan kecil pada kakinya. Malah, Puan Normah sendiri adalah pemilik Rio Event Management yang telah banyak memberi sumbangan pelamin dan perhiasan pentas dalam majlis-majlis persaraan dan pertukaran guru sebelum ini.

Keceriaan majlis ini ditambah lagi dengan celoteh Pengacara Majlis yang tidak asing lagi iaitu Cikgu Noor Hayati binti Yusof. Dengan kepetahan beliau, kadang kala mengundang tawa pentadbir dan rakan-rakan ahli KKGK yang lain. Sehinggakan sepanjang hampir tiga jam majlis berlangsung tidak dirasai oleh semua yang hadir asbab mendengar celoteh beliau sambil menikmati makanan yang disediakan. 

Pelbagai menu disediakan iaitu Nasi Minyak, Ayam Merah, Daging Dendeng, Gulai Dalca, Gulai Kambing, Jelatah, Sate, Rojak Mamak, Bubur Kacang, buah-buahan dan kuih-muih. Minuman pula minuman yang sangat menyelerakan iaitu cendol, air sirap dan teh tarik. 

Majlis ini juga dimeriahkan lagi dengan acara cabutan bertuah. Pelbagai hadiah telah disediakan dan semua ahli KKGK menerima hadiah. Cabutan hanya untuk menentukan jenis hadiah yang diterima sahaja. Sangat bertuah ahli-ahli KKGK. Hadiah-hadiah ini disumbang oleh pihak KKGK, pihak pembekal, pihak pentadbir dan juga ahli KKGK sendiri yang bermurah hati. Terima kasih diucapkan kepada para penyumbang yang sangat baik hati dan pemurah. Semoga diluaskan lagi rezeki mereka.

Akhir sekali, terima kasih kepada semua AJK KKGK diketuai oleh Cikgu Dr. Mohd Azarul bin Mohd. Mokhtar yang bertungkus lumus memastikan majlis ini berlangsung dengan lancar. Semoga setiap apa yang dilalui pada majlis ini akan menjadi kenangan manis yang tak akan dilupakan oleh setiap ahli KKGK SKTPP. Selain itu, semoga dapat memperteguh keharmonian dan semangat kebersamaan antara pentadbir, guru, AKP dan PIBG untuk bekerja bersama-sama lagi pada tahun-tahun hadapan. Di bawah dilampirkan gambar-gambar sepanjang majlis berlangsung..

Bacaan doa oleh Ustaz Zairuddin

Ucapan Pengerusi KKGK sesi 22/23, Cikgu Azarul 

Guru Besar, Pn. Rohaidah binti Mohd Ali menyampaikan ucapan aluan.

Barisan pemenang cabutan bertuah hadiah sumbangan Cikgu Maimunah

Barisan pemenang Pakaian Mengikut Tema Terbaik bersama Guru Besar








































































































































Jumpa lagi tahun depan

No comments:

Post a Comment