Friday, December 1, 2023

Laporan Bertugas Minggu ke-34 (Sesi Pagi)

Tarikh : 27 November 2023 hingga 1 Disember 2023 

Tema Warna : Coklat

Tajuk : Toleransi 

Guru Bertugas Kumpulan D : 

1) Pn Zailezah bt Sardi (Ketua) 

2) Pn Nor-Azura bt Mustafa 

3) En Srimahathevan a/l Vadivelu 

4) Pn Umi Nazrah bt Saharoni 

5) Pn Arjunawati bt Ahmad Nuze 

6) Pn Norazian bt Mat Anuar 

7) Pn Norlida bt Othman 

8) Pn Nurzainon bt Mohd Razalli 

9) Pn Nor Hanim bt Ismail 

10) Pn Nor Fauziaton bt Ali Mohamed

11) Pn Arnny Yusnita bt Md Enarji 

Emcee Guru Bertugas : Pn Nor-Azura bt Mustafa 

Emcee Pengawas Perhimpunan : Nur Adriana Erysha bt Zairuslan 

Bacaan Ikrar Murid : Kaashif Nur Kihara bt Ahmad Fadhlan 

Bacaan Doa : Muhammad Zafran bin Shahrul Nizam 

Konduktor Muzik : Orked Amani bt Mohd Razuan 

Majlis perhimpunan rasmi dimulakan dengan kata alu-aluan oleh pengawas yang bertugas. 

Guru bertugas pada minggu lepas En Ahmad Junaidi bin Abdullah memberi laporan berkenaan aktiviti-aktiviti dan perkara yang telah berlaku pada minggu lepas.

Pn Nor-Azura telah menyampaikan ucapan mingguan bertajuk "Toleransi". Toleransi membawa maksud sikap menerima atau menghormati pendapat, fikiran dan kepercayaan individu lain juga menghargai warga sekolah dalam kalangan sahabat dan guru-guru. 

Majlis diteruskan dengan penyampaian sijil Agoonoree untuk murid-murid PPKI dan penyampaian sijil serta hadiah kepada murid-murid yang terlibat dengan Memasak Bersama Kewpie secara online. 

Aktiviti pada minggu ini dimulai dengan Perasmian Laluan Patriotik. Majlis dirasmikan oleh Guru Besar Pn Hjh Rohaidah. Laluan Patriotik ini telah dinaiktaraf dengan meletakkan beberapa papan tanda patriotik bagi menyuburkan semangat patriotisma dalam kalangan murid. 

Majlis Sambutan Hari Lahir Murid yang diadakan di dalam kelas masing-masing. Majlis dimulakan jam 8.30 hingga 9.30 pagi. Sambutan yang meriah setiap kelas bagi meraikan murid-murid yang lahir dari bulan Julai hingga Disember. 

Pada 28 November 2023 (Selasa) telah diadakan Program Perkembangan dan Potensi Murid Tahun 5. Program yang dianjurkan oleh Unit Bimbingan dan Kaunseling merupakan aktiviti ceramah yang telah disampaikan oleh En Haziq Azree telah mengupas tentang persediaan murid-murid tahun 5 ke arah perkembangan dan potensi yang lebih bermatlamat. 

Pada 1 Disember 2023 (Jumaat) telah diadakan Majlis Pra Persaraan Guru Besar Pn Hjh Rohaidah bt Mohd Ali bersama dengan murid. Majlis dimulakan dengan bacaan doa dan ucapan yang dirai Pn Hjh Rohaidah bt Mohd Ali. Juga dihidangkan beberapa persembahan murid sebagai tanda kenangan. Majlis diakhiri dengan sesi bersalam-salaman murid bersama Guru Besar yang dikasihi. Semoga Pn Hjh Rohaidah dikurniakan kesihatan yang baik & diberi kesejahteraan menempuhi hari-hari persaraan dengan gembira. Terima kasih menjadi Guru Besar yang baik & prihatin selama ini. Jasamu akan kami kenang sepanjang hayat, insyaallah. 

Berikut adalah rangkuman momen-momen sepanjang minggu ini : 

Perasmian Laluan Patriotik & amanat akhir buat anak-anak SKTPP dalam Perhimpunan Rasmi. 

Kawalan murid baik sepanjang aktiviti minggu ini. 

Ahli Kumpulan D Sesi Pagi. 

Majlis bersalam-salaman bersama Guru Besar.





Sekian, terima kasih. 


Disediakan oleh : 
Pn Umi Nazrah bt Saharoni

No comments:

Post a Comment