Tuesday, July 26, 2016

Choral Speaking Daerah Sepang

CHORAL SPEAKING DAERAH SEPANG
(26 Julai 2016)


Pada tanggal 26 Julai 2016, SK Taman Putra Perdana telah menyertai Pertandingan Choral speaking peringkat Sekolah Rendah Daerah Sepang. Pertandingan ini telah diadakan di dewan SMK Dato Abu Bakar Baginda. SK Taman Putra Perdana  dan SK Taman Putra Perdana 2 telah menjadi  tuan rumah untuk pertandingan tersebut.  Pasukan Choral Speaking  sekolah ini telah diwakili oleh seramai 34 orang murid tahap 2 dan dilatih oleh Pn. Rosmizawati, Pn. Norhana dan guru-guru yang lain. Guru-guru Panatia Bahasa Inggeris juga telah terlibat secara langsung dalam menjayakan program ini.
           Berkat kesungguhan dan semangat yang berkobar-kobar, SK Taman Putra Perdana telah dapat mengatasi pasukan sekolah lain dan menjuarai Pertandingan Choral Speaking Daerah Sepang 2016.
Diharapkan pertandingan ini dapat diteruskan pada masa akan datang memandangkan ia banyak memberikan kesan yang positif kepada murid-murid dan secara tidak langsung mewujudkan budaya kekitaan dan kerjasama dalam meningkatkan penguasaan dalam penggunaan Bahasa Inggeris sebagai Bahasa kedua.

Suasana sepanjang pertandingan dijalankan...

Piala yang dipertandingkan 
Kesempatan yang ada tidak disia-siakan.
Peserta Choral Speaking melakukan latihan sebelum pertandingan.
Barisan guru-guru yang hadir bersama pasukan  Choral Speaking SK TamanPutra Perdana
Guru Besar turut memberikan sokongan
Guru-guru turut bergembira dengan kemenangan
Pegawai PPD Sepang bersama guru-guru dari sekolah yang mengambil bahagian 
turut meraikan kejayaan SK Taman Putra Perdana
Syabas SKTPP!
Disediakan oleh : Norsiah Bt Mohd Noor

No comments:

Post a Comment