Monday, October 17, 2011

SAMBUTAN HARI KANAK-KANAK PERINGKAT SEKOLAH SESI PETANG

Sambutan Hari Kanak-Kanak peringkat sekolah telah diadakan pada 11 Oktober 2011. Objektif Hari Kanak-Kanak diadakan antaranya adalah sebagai satu acara penghormatan dan pengiktirafan oleh pihak sekolah dan masyarakat kepada generasi kanak-kanak. Selain itu dapat memberi kesedaran kepada masyarakat akan peranan dan tanggungjawab untuk memelihara hak serta masa depan kanak-kanak di Malaysia.

Majlis tersebut telah dirasmikan oleh En. Sukimin Bin Juki, Guru Besar Sekolah Kebangsaan Taman Putra Perdana. Pada hari tersebut juga adik Aniq Iqbal Bin Zulkarnain dari kelas 3 Seraya telah diumumkan sebagai Tokoh Kanak-kanak sesi petang. Adik Aniq Iqbal Bin Zulkarnaian ialah seorang pengawas yang sangat berdedikasi, sopan santun, suka menolong guru-guru dan rakan-rakan. Beliau adalah contoh terbaik bagi murid-murid lain di sesi petang.

Pertandingan sukaneka bagi tahun 1 hingga 3 juga telah diadakan selepas waktu rehat. Murid-murid juga telah diberi air kotak susu 1 Malaysia. Syabas diucapkan kepada semua guru dan murid yang telah bekerjasama dalam menjayakan Sambutan Hari Kanak-Kanak peringkat sekolah sesi petang.


















No comments:

Post a Comment