Friday, April 28, 2017

Sambutan Israk Mikraj 2017 (Sesi Petang)

Majlis Sambutan Israk Mikraj diadakan pada 27 Rejab pada setiap tahun oleh umat Islam sebagai memperingati peristiwa perjalanan Nabi Muhammad s.a.w dari Masjidil Haram ke Masjidil Aqsa sebelum baginda diangkat ke langit. Pada malam bersejarah tersebut, telah disyariatkan kewajipan melaksanakan solat lima waktu kepada umat Islam. Menyedari akan hakikat kepentingan peristiwa ini, maka pada 28 April 2017 bersamaan hari Jumaat, telah diadakan Majlis Sambutan Israk Mikraj Peringkat Sekolah. 

             Program ini dilaksanakan bertujuan untuk memberi kefahaman kepada murid-murid tentang peristiwa Israk Mikraj. Di samping itu juga, diharap ianya dapat memberi pengajaran dan menyingkap rahsia kebesaran Allah s.w.t dan seterusnya meningkatkan keimanan kepadaNya.

             Antara aktiviti yang dijalankan ialah ceramah untuk murid-murid  Tahun 1 dan 3 manakala pertandingan mewarna untuk murid-murid Tahun 2. Ceramah telah disampaikan oleh PU Rozi atau nama sebenarnya Muhamad Rozi bin Harun yang juga merupakan Tokoh Maulidurrasul 2016. 

            Berikut ialah gambar-gambar aktiviti yang dijalankan  sempena  majlis sambutan Israk Mikraj.

Kata-kata Aluan dari Cikgu Najib sebagai Pengerusi Majlis

Bacaan doa oleh Ustaz Zurilazman

Perkongsiaan ilmu dari PU Rozi 

Murid mendengar dengar penuh minat

Bakal PU insyaAllah 

Sedikit cenderahati dari pihak sekolah

Murid 2 Jujur sedang mewarna

2 Dedikasi dengan aksi Anti DARVIH

No comments:

Post a Comment